5 januárových noviniek, ktoré zaujímajú každého social media managera (2023)
Ak sa živíte tvorbou obsahu na sociálnych sieťach, určite si nenecháte ujsť novinky, ktoré pravidelne pribúdajú naprieč všetkými platformami. Síce máme za sebou ešte len prvý mesiac roka 2023, viaceré sociálne siete nás už stihli prekvapiť novými fičúrkami. Poďte spolu s nami objaviť novinky na sociálnych sieťach za mesiac január.
1. Prezraďte, o čom práve premýšľate
Instagram vo vybraných krajinách spustil novinku s názvom Notes. Zjednodušene povedané, ide o krátke textové statusy, v ktorých môžete použiť aj emotikony.
Notes majú slúžiť na zdieľanie vašich myšlienok a na ich vyjadrenie máte 60 znakov.
Táto funkcia je dostupná v časti Inbox, kde si vyberiete profily, ktoré sledujete alebo ktoré máte vo svojom zozname blízkych priateľov. Napíšete krátku správu a tá sa týmto vybraným ľuďom objaví na najbližších 24 hodín v ich inboxe.
Ak sa niekto rozhodne zareagovať na vašu Notes, obdržíte od neho súkromnú správu.
Zdroj: https://about.fb.com/news/2022/12/sharing-features-on-instagram-notes-group-profiles-and-more/
2. Možnosti odporúčaného obsahu
Novinku obdržali aj profesionálne účty, ktoré si po novom môžu ľahko skontrolovať, či ich obsah spĺňa potrebné atribúty na to, aby sa zobrazoval ako odporúčaný obsah v časti Explore, Reels a Feed Recommendations.
Možnosť kontroly nájdete v časti Account Status a dostanete sa do nej zo svojho profilu, následne cez možnosť Menu – Settings – Account a Account Status.
3. Odpoveď na obľúbený BeReal
Nasledovná novinka sa týka Facebooku a Instagramu, kde sa aktuálne testujú Candid Stories, ktoré vám ponúknu možnosť zachytiť prítomný okamih. Áno, ide o odozvu na čoraz populárnejšie BeReal.
4. Predplatné na Twitteri
Twitter v januári prišiel opäť s plateným programom Twitter Blue. Odmenou za predplatné vám bude modrý checkmark a časom by mali pribudnúť ďalšie benefity, napríklad nižší objem reklám, ktoré uvidíte vo svojom profile.
5. Vylepšené firemné profily
Januárové novinky uzavrieme sieťou pre profesionálov. LinkedIn sa najnovšie zameral na niekoľko vylepšení vo firemných profiloch. Priniesli nový dashboard, automatické notifikácie na prihlásenie sa do newslettrov, vylepšili možnosti SEO pre články a pozornosti sa dočkali aj produktové podstránky.