Organická návštevnosť/organika
Definícia
Organická návštevnosť je návštevnosť webovej stránky, ktorá pochádza z neplatených, resp. „organických” výsledkov vyhľadávania vo vyhľadávačoch. V slovenskom prostredí ide najmä o Google Search, ale poznáme aj Yahoo, Bing či Seznam.
Popis
Organika pozostáva z návštevníkov, ktorí na web prichádzajú na základe vlastného záujmu. Takáto návštevnosť je teda pre webové stránky veľmi cenná a relevantná. Ak používateľovi poskytneme odpoveď na jeho otázku, resp. dopyt, je veľmi pravdepodobné, že sa v budúcnosti stane naším zákazníkom, odoberateľom newslettera alebo followerom na sociálnych sieťach.
Odvetvie, ktoré sa primárne zaoberá organickou návštevnosťou a jej zvyšovaním, sa nazýva SEO – Search Engine Optimization.
Existuje niekoľko všeobecných odporúčaní, ako môžeme túto návštevnosť zvýšiť:
- pravidelné publikovanie relevatného a užitočného obsahu (pozri tiež redakčný kalendár),
- optimalizácia webu a jeho on-page parametrov vzhľadom na vyhľadávané kľúčové frázy,
- aktivita na sociálnych sieťach,
- dobré UX a technická stránka webu.
Opakom organickej návštevnosti je platená návštevnosť, ktora privádza na web používateľov z platených výsledkov vo vyhľadávaní (PPC).
Klesla vám organika alebo chcete jednoducho zvýšiť organickú návstevnosť na vašom webe? Prečítajte si, čo môže stáť za prepadom organiky, článok o tom, čo je SEO, ktoré vám môže na web priviesť väčšiu návštevnosť, alebo si optimalizáciu webu (SEO) objednajte od nás, Visibility.