Bing
Definícia
Bing je vyhľadávač (search engine), ktorý vyvinula spoločnosť Microsoft. Jeho názov prešiel v priebehu rokov 2 zmenami. V roku 2005 niesol názov MSN Live, no o rok neskôr bol premenovaný na Windows Live Search, až pokým v roku 2009 nedostal súčasný názov Microsoft Bing (známy ako Bing).
Popis
Bing zobrazuje výsledky vyhľadávania v SERP-e rovnako ako Google na základe výrazov (queries), ktoré používateľ zadá do vyhľadávacieho pola. Bing taktiež poskytuje výsledky vyhľadávania formou textu, obrázkov alebo videí. Aj napriek väčšej popularite Googlu, Bing nezaháľa a snaží sa svoj vyhľadávač neustále vylepšovať, novinkou je implementácia AI chatu priamo do vyhľadávania. Veľkou nevýhodou Bingu je, že nie je tak bezpečný ako Google.
Celosvetovo používajú Bing takmer 3 % používateľov, pričom Google tvorí až 93 % z trhu.
Rozdiely medzi Googlom a Bingom
- Homepage vyhľadávača Google je minimalistická a jej dizajn sa mení minimálne (väčšinou len pri oslave významných dní a udalostí).
- Homepage Bingu ponúka vyššiu prispôsobivosť svojmu používateľovi a najnovšie novinky zo sveta, spolu s prepracovaným pozadím, ktoré tvoria profesionálne fotografie.
Bing ponúka okrem výsledkov vyhľadávania ďalšie služby
- Bing Shopping – nájdeme tu informácie o cene, značke a popise produktu na základe produktov, ktoré si používateľ vyhľadával.
- Bing Maps
- Bing Images
- Microsoft Translator – prekladač do viac ako 60 jazykov.
- Microsoft Advertising (Bing Ads) – je to platforma pre nastavovanie PPC reklám, je podobná Google Ads.
- Súčasťou vyhľadávania je aj AI chat