Na raňajkách s Mišom Kuchtom z Row & Slide
Náš head of sales department Ľubo Sabo sa na raňajkách stretol so spoluzakladateľom Row & Slide Michalom Kuchtom.
Row & Slide je marketingovo-konzultačnou agentúrou z Košíc a od januára 2023 sú zároveň súčasťou Visibility 360 Group. Rozprávali sa o tom, ako vzniklo Row & Slide, ako sa im darí a čo je ich vízia na najbližšie obdobie. Prečítajte si zhrnutie od Ľuboša.
Povedz mi viac o Row & Slide
Row & Slide vzniklo pred 2 rokmi, keď sme s Peťom Duchom odišli z korporátneho prostredia na osobný projekt investora. To bol prvý krok k tomu, aby sme si založili vlastnú firmu. V korporáte sme sa naučili veľa a dosť nám to v začiatkoch pomohlo pri budovaní vlastného biznisu. Veľkou výhodou boli aj skúsenosti z druhej strany – zo strany kreatívnych a marketingových agentúr a startupov.
Po nejakom čase nás opustil ešte vtedajší tretí spoločník. Následne sa zmenila dynamika celej firmy, zrýchlili sme. Behom roka sme vyrástli z 3 ľudí na 7-členný tím a dosiahli sme obrat 300 000 EUR.
Minulý rok bol tiež veľmi dobrý. Ziskovosť sme mali o 11 % väčšiu ako sme plánovali a rastieme ďalej.
Čo je pre Row & Slide také typické?
Máme vymakané procesy, všetko kontrolujeme, ale zároveň sme veľmi efektívni. No a sme mimoriadne transparentní a snažíme sa byť maximálne féroví voči našim ľuďom aj klientom.
Napríklad aj to, že dlho hirujeme. Keď naberáme nových ľudí, musia naozaj zapadnúť. Keď však raz niekoho k nám zoberieme, investujeme do neho všetko. Chceme v našich ľuďoch pestovať iný pohľad. Podobne pristupujeme k našim klientom.
A čo z toho vaši klienti majú? 🙂
Robíme pre klientov to, na čom sme vybudovali našu firmu. Pomáhame im zadefinovať biznisovú stratégiu, marketingové procesy a identifikovať príležitosti aj hrozby. Potrebujeme sa s klientom intenzívne stretávať a vybudovať stratégiu spoločne. Najväčšia výzva pre nás je teda urobiť 100-percentný match s klientom. Veľká časť našej práce, konkrétne workshopy a práca s frameworkami, prebieha spoločne s klientom, princíp „co-creation“ je pre nás veľmi dôležitý.
Klienti si často neuvedomujú, že problém nie je v agentúre, ktorej zadávajú marketingové úlohy. Majú nereálne očakávania, agentúra urobí všetko v najlepšej viere, ale želaný efekt sa nedostaví. Vďaka nám zmenia tento pohľad, upracú si „pred svojím prahom“ a následná spolupráca s marketingovou agentúrou je pre nich oveľa ľahšia a prínosnejšia. Samozrejme, tu ale naša spolupráca nekončí.
Klienti s nami rastú a ich problémy sa menia. Niektorí klienti s nami vyrástli exponenciálne. Aj takí sa na nás vedia obrátiť a my vieme na ich aktuálnu situáciu reagovať. Toto je niečo, čo nás charakterizuje. Sme skutočným partnerom a klienti sa na nás vedia vždy obrátiť.
Aké výzvy máš pred sebou?
Čo sa týka Row & Slide 50 z 51 našich klientov sa k nám dostalo cez odporúčania a referencie. Na to sa ale nemôžeme spoliehať donekonečna, a preto aktuálne rozbiehame aktívny obchod.
Sú to tiež neustále zmeny vo firme. Napríklad zmena dostupnosti našej služby. Na začiatku sme hľadali veľké projekty, kde sme boli súčasťou od úplného začiatku. Zmenili sme optiku a to, čo robíme najlepšie, sme rozdelili do kratších a dostupnejších celkov, snažíme sa tak prispôsobiť aktuálnemu stavu klienta a projektu.
Čo sa týka mňa osobne, o niekoľko dní ma čaká krátka prednáška na Czech Online Expo v Prahe a síce mám dlhoročné skúsenosti s prednášaním a rád rozprávam 🙂, tak mám prirodzený rešpekt pred väčším publikom. O to viac, keď budem hovoriť o tak nudnej téme, ako je finančné riadenie malých a stredných eshopov.
Nejaké tipy na podujatia, blogy, podcasty, filmy alebo kultúru?
Určite odporúčam Czech Online Expo pre každého, kto má svoj e-commerce projekt, myslím, že za dva dni sa dokáže posunúť ďaleko. Nedávno som objavil fajn podcast, ktorý pripravuje Petr Schwank s názvom Buduj značku a môj obľúbený dlhoročný podcast Emmet Audio je od pána Emmet Van Drieschea, ktorý hovorí o biznise, produktivite, hľadaní cesty netradične ako rezbár a farmár. Počúva sa to skvelo – ako keď s kamošom otvoríš spoločnú tému na pive.
Mimochodom, Kým vychladne káva od Toshikazu Kawaguchi je beletria, ktorú som síce kúpil manželke, ale zhltol som ju skôr ako káva vychladla. 🙂