Head of Marketing Alex Gerbóc: Spájať obchod a marketing je pre mňa úplne najlepšou časťou mojej práce
Jednou z najnovších posíl vo Visibility je Alex Gerbóc. Alex pôsobil v Packete na pozícii Marketing Manager, kde riadil marketing slovenskej entity Packeta (bývalá Zásielkovňa) a najnovšie od januára vedie náš interný marketingový tím na pozícii Head of Marketing. V rozhovore ho vyspovedal náš Managing Director Matúš Lovás.
Ahoj, Alex, vitaj ešte raz v tíme. 🙂 Mohol by si sa nám na úvod v krátkosti predstaviť?
Začnem asi tým, že som „tá“ stratená hlava, ktorú marketing Visibility tak neodbytne hľadal. 🙂 Zavítal som sem po tom, ako som ukončil svoje niekoľkoročné pôsobenie v Packete, kde som riadil slovenský marketing.
Ale ako som sa dostal k marketingu? Technológiám holdujem už od malička. Považujem sa za zvedavého a učenlivého človeka. Ináč tomu nebolo ani v prípade grafiky, pri programovaní, obchode a teraz pri marketingu. A práve súčinnosť marketingu a obchodu považujem za nevyhnutnú pre správne fungovanie firmy a hlavne dosahovanie želaných výsledkov.
Paradoxne, školu marketingu nemám. U mňa presvedčenie, že prax je viac ako teória, bolo už počas strednej školy dominantnejšie, a preto som sa rozhodol, že moje kroky povedú priamo do pracovného prostredia. Len doplním, že sú odvetvia, ktoré by bez tej teórie, jednoducho, nešli. 🙂
Čo ťa presvedčilo k nám prísť pracovať?
Priznám sa, že som si veľakrát hovoril, že do agentúrneho prostredia sa už vrátiť nechcem. Juraja Saska, ale aj teba, som evidoval v rôznych komunikáciách, zo sociálnych sietí, a aj z eventov, ktoré Visibility organizovalo ešte keď som bol „na druhej strane – u klienta“.
Takže Visibility mi nebolo úplne neznáme, práve naopak. Utvrdili ma najmä výsledky, kvalita práce a komunikácia, za ktorou Visibility stojí.
Prekvapilo ťa niečo po príchode k nám, do Visibility?
Prekvapuje ma niečo každý deň – samozrejme, v dobrom. Kultúra, ktorá tu vládne, je rovnako výborná, ako aj prostredie. To je ale asi čaro každej dobre firmy. Lebo firmu robia ľudia. Som ale fanúšikom toho, ako sa stavia firma k ekológii a dôsledne prispieva aj v tejto oblasti svojimi aktivitami.
Čo je pre teba najväčšou výzvou alebo cieľom, ktorý by si rád s Visi dosiahol?
Určite kvalitný obsah pre naše biznisové segmenty. Aj ja sám vnímam Visibility cez množstvo skvelého vzdelávacieho obsahu, ktorý sa ponúkal pre B2B ale aj B2C segment.
Rád pomôžem obchodu spoločne dosiahnuť výsledky, zvýšiť tržby. Venovať sa budem so svojím tímom aj množstvu projektov, máme skvelé plány, ktoré sme si zadefinovali. No a v neposlednom rade, budem rád za expanziu na zahraničné trhy.
Ktorá oblasť marketingu ti je najbližšia a prečo?
Beriem vždy marketing ako celok. Pre mňa je marketing výsledok dôsledného plánovania a následnej aplikácie. V marketingu sa snažím hľadať rovnováhu medzi disciplínou a kreativitou. Pre správne nastavenie je dôležité počúvať potreby zákazníka, strategicky rozmýšľať a často aj predvídať budúcnosť.
Dôležitou súčasťou toho všetkého sú vstupné dáta. Aj napriek tomu, že sa to zdá ako alchýmia, milujem na tejto robote každý jeden kúsok. Spájať obchod a marketing je pre mňa úplne najlepšou časťou na tejto práci. Ak by som si mal vybrať ale konkrétne, venoval by som sa asi kreatíve.
Ak by si sa nevenoval marketingu, čo by to bolo?
Asi by som bol učiteľ. V podstate som si to aj skúsil učením 1 a pol roka na strednej škole. Bol to zaujímavý zážitok. Už len predstava, že stojíš na opačnej strane bola pre mňa mrazivá – ináč povedané, ocitol som sa na tej strane, z ktorej som mal zábavu ako pubertiak.
Aj napriek tomu, že je to nesmierne náročná práca, beriem ju ako poslanie, a učitelia, ktorí ju robia dlhé roky, majú neskutočný obdiv v mojich očiach.
Podarilo sa ti v poslednej dobe dosiahnuť niečo, na čo si špeciálne hrdý?
Nastúpil som do TOP digitálnej agentúry na Slovensku. Celkom fajn, nie? 🙂 Mimo toho v poslednom období pracujem na vzdelávacom projekte mojej manželky. Som na to hrdý, pretože môžem byť súčasťou jej projektu s pridanou hodnotou pre vzdelávanie detí a môžem ho budovať spolu s ňou.
Kde ťa môžeme nájsť mimo pracovnej doby?
Čas sa snažím venovať najmä rodine. Aj napriek tomu, že holdujem technológiám, milujem šport. Minulý rok som bol zvolený ako ambasádor prestížneho Spartan Race, takže čas trávim na tréningoch alebo na trati, ak sú preteky.
Máš na niečo slabosť?
Na rodinu, priateľov, dobré jedlo a moderné technológie. Ale v práci milujem projektové riadenie cez nástroje ako napr. Asana. V tom si robili zo mňa srandu aj v predošlej práci. V podstate, keď si tak uvedomujem, tak v škole som nepatril medzi žiakov, ktorí venovali pozornosť úprave svojho zošita. Mal som jeden zošit na všetko. 🙂
Čo sa týka práce, posledné obdobie venujem výraznú pozornosť grafom, štatistikám. Z čoho sa dá, z toho si robím štatistiku. 🙂
Čo ťa v poslednej dobe zaujalo, čo by si určite našim čitateľom odporučil?
Začal som viac čítať. Pre mňa je veľkou inšpiráciou Philip Kotler a Kevin Lane Keller s knihou Marketing management alebo osobnosti ako Tomáš Baťa, Steve Jobs, Henry Ford, Bill Gates, Seth Godin a iní. Určite by som sa nebál počúvať lokálne podcasty, ktorých máme na Slovensku veľa kvalitných.